‘’Δεν ξαναπάω σχολείο , η δασκάλα είναι κακιά, δεν ξαναπάω
σχολείο σου λέωωωωωω.....’’
Ήρθες αντιμέτωπη με τέτοια κατάσταση. Το παιδί σου χτυπιέται
και οδύρεται δεν ξαναπάει σχολείο, δεν
θέλει, φοβάται την δασκάλα, λέει ότι την μισεί. Κλαίει, αρνείται επίμονα να
πάει σχολείο και δείχνει φοβισμένο. Οι αντιδράσεις μπορεί να συνοδεύονται
επίσης από πόνο στο στομάχι, πονοκέφαλο ή και εμετό.
Ας δούμε πως μπορείς να διερευνήσεις τους λόγους που έχει τετοια στάση απέναντι στην
δασκάλα.
Ας κάνεις μια ήρεμη συζήτηση μαζί του, άφησε το να σου
εκφραστεί. Απλές ανοιχτού τύπου ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν. Όπως:
-Θα ήθελες να μου πείς τι κάνει η δασκάλα σου που σε έχει
ενοχλήσει τόσο πολύ και δεν την θέλεις;
-Τί θα ήθελες να κάνει η δασκάλα σου για να νοιώσεις
καλύτερα και πηγαίνεις στο σχολείο;
-Τα άλλα παιδιά στο σχολείο τί λένε για την δασκάλα σου ;
Την συμπαθούν ; την αντιπαθούν;
-Πως εκείνο συμπεριφέρεται με την δασκάλα;
Μέσα από την συζήτηση θα ήταν καλό να παρατηρείς τις
αντιδράσεις του παιδιού, ο τρόπος που μιλάει, η στάση σώματος που έχει, αν
είναι θυμωμένο, εκνευρισμένο, φοβισμένο, αν αρνείται να το συζητήσει.
Προσπάθησε να το ηρεμήσεις να του δείξεις ότι είναι ασφαλής μαζι σου και ότι
μόνο όταν θα μπορέσετε να μιλήσετε θα μπορείς να το βοηθήσεις πραγματικά.
Όταν εντοπιστεί ο λόγος για τον οποίο όλα
αυτά συμβαίνουν, τότε μπορεί να ξεκινήσει ο τρόπος αντιμετώπισης
Αν η αιτία είναι η μειωμένη σχολική του επίδοση, η’ έχει σχέση με την βαθμολογία, θα πρέπει ο γονιός να έρθει σε επαφή με τον εκπαιδευτικό ώστε να εντοπιστούν οι αδυναμίες και να βελτιωθεί η απόδοση και ο τρόπος με τον οποίο ο γονιός μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.
Αν η αιτία είναι η μειωμένη σχολική του επίδοση, η’ έχει σχέση με την βαθμολογία, θα πρέπει ο γονιός να έρθει σε επαφή με τον εκπαιδευτικό ώστε να εντοπιστούν οι αδυναμίες και να βελτιωθεί η απόδοση και ο τρόπος με τον οποίο ο γονιός μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.
Αν δεν θέλει την δασκάλα, σίγουρα τότε
πρέπει να έρθεις σε επαφή μαζί της, να μιλήσεις μαζί της σε ήρεμους τόνους με
συνεργατικότητα ώστε να διελευκανθούν οι λόγοι και ο μαθητής να ξανανιώσει την
αποκατάσταση των σχέσεων.
Αν οι λόγοι είναι η κακή σχέση του παιδιού
με κάποιο παιδί –παιδιά, χρειάζεται η άμεση επαφή και συνεργασία του σχολείου
με τον γονιό και ο ρόλος του εκπαιδευτικού να φέρει την επαφή του παιδιού με τα
υπόλοιπα.
Έλεγχος πιθανόν μαθησιακών δυσκολιών που
οδηγεί τον μαθητή να δυσκολεύεται στο σχολείο , να χαρακτηρίζει την δασκάλα αυστηρή,
να μην την θέλει.. χρειάζεται να υπάρξει
ένα σύστημα στήριξης σχολείου και σπιτιού.
Αν υπάρχουν οικογενειακά προβλήματα στο
σπίτι είναι εξίσου ένας σημαντικός λόγος να κάνει το παιδί να αντιδρά και να
λέει ότι δεν θέλει την δασκάλα η’ να πάει σχολείο. Αισθάνεται έντονα το αίσθημα
της αγωνίας να απομακρυνθεί από το σπίτι. Ο γονιός οφείλει να εξηγήσει στον
εκπαιδευτικό τυχόν οικογενειακό θέμα ώστε να βοηθηθεί ο μαθητής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου